صدور مجوز اولیه تاسیس مرکز منطقه ای اقلیم سازمان جهانی هواشناسی در تهران

صدور مجوز اولیه تاسیس مرکز منطقه ای اقلیم سازمان جهانی هواشناسی در تهران به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی، سرپرست معاونت توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: امروزه پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور محور خیلی از کارهای اجرائی و زیرساختی در کشور است.



به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی به نقل از ایسنا بهزاد لایقی در کارگروه پیشبینی فصلی سازمان هواشناسی کشور که در سازمان هواشناسی برگزار شد، اظهارکرد: این که کاربران مختلف در سطح جامعه پیگیر صحت پیشبینی های دراز مدت سازمان هواشناسی هستند، نشان از توجه ویژه کاربران به این محصول راهبردی است.

وی اضافه کرد: پیشبینی های اقلیمی باید مبتنی بر تأثیر باشد یعنی این که اثرات تغییرات احتمالی یک پدیده را هم تشریح کند. برای نمونه کاهش بارش چه تاثیری بر کشاورزی یا مدیریت منابع آب دارد؟

سرپرست معاونت توسعه پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور در قسمت دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: در پیشبینی های بلندمدت استفاده از تجربیات موفق کشورهای پیشرو، ارتباط مستمر با کارگروه های اقلیمی در سازمان جهانی هواشناسی، اجرا و توسعه مدلهای پیشبینی اقلیمی و برگزاری دوره های آموزشی باعث ارتقا و کارآمدی این حوزه خواهد شد.

لایقی در ادامه ضمن اشاره به این که نگاههای عملیاتی و فنی سازمان جهانی هواشناسی محور خدمات سازمان هواشناسی است، اضافه کرد: در پیشبینی های دراز مدت سازمان هواشناسی از نظرات کارشناسان حوزه های مختلف نظیر کشاورزی، منابع آب و... به منظور ارتقای سفارش های صادره استفاده خواهد شد.

وی ضمن اشاره به صدور مجوز اولیه برای تاسیس مرکز منطقه ای اقلیم سازمان جهانی هواشناسی در تهران اظهار داشت: این مرکز ظرفیت خوبی برای عرضه خدمات اقلیمی تهران به کشورهای غرب آسیا است.
الزام سازمان جهانی هواشناسی برای صدور پیشبینی های دهه ای در کشورها
در ادامه این کارگروه ایمان باباییان - عضو هیئت علمی پژوهشکده اقلیم شناسی - اظهار داشت: حدود چهار سال است که سازمان جهانی هواشناسی مراکز هواشناسی کشورهای دنیا را ملزم به صدور پیشبینی های دهه ای کرده است. بر مبنای دستورالعمل سازمان جهانی هواشناسی، مراکز هواشناسی باید نوامبر هر سال مدلهای دهه ای پیشبینی را برای ۱۰ سال آینده صادر کنند.

وی اضافه کرد: در سال ۲۰۱۹ و همزمان با این الزام، تولید اولین پیشبینی دهه ای منطقه در پژوهشکده اقلیم شناسی در دستور کار قرار گرفت در سالهای ۲۰۲۱ این پیشبینی صادر شد. بعد از آن هم برای سال ۲۰۲۲ هم این مدل اجرا شد.

این عضو هیئت علمی پژوهشکده اقلیم شناسی افزود: استمرار اجرای مدلهای دهه ای نیازمند تأمین زیرساخت های ضروری است.

بابائیان در قسمت دیگری از صحبت های خود به رویکرد جدید سازمان جهانی هواشناسی در پیشبینی یکپارچه اشاره نمود و اظهار داشت: پیشبینی یکپارچه زنجیره کامل یک پیشبینی است که حلقه اول آن حال بینی و بعد از آن پیشبینی روزانه است و در حلقه آخر پیش نگری ۱۰۰ سال آینده و سناریوهای اقلیمی قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، او در آخر اظهارکرد: نکته مهم در پیشبینی یکپارچه اینست که حلقه های اول به شرایط حال حاضر جو و حلقه آخر به واداشت های بیرونی مانند میزان انتشار گازهای گلخانه ای متکی است.




1403/03/28
12:30:31
5.0 / 5
228
تگهای خبر: آب , آموزش , اقلیم , بارش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
خرید و فروش حیوان خانگی خرید و فروش حیوان خانگی
petfind.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش حیوان خانگی محفوظ است

خرید و فروش حیوان خانگی

انواع حیوانات خانگی و لوازم و خوراک