معاون حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان كرد

لزوم توقف سریع تخلیه فاضلاب کاغذسازی به دز و زیستگاه گوزن ایرانی

لزوم توقف سریع تخلیه فاضلاب کاغذسازی به دز و زیستگاه گوزن ایرانی خرید و فروش حیوان خانگی: خوزستان معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان خواهان توقف سریع تخلیه فاضلاب کارخانه کاغذسازی به رودخانه دز و جنگل پارک ملی دز شد.



فرهاد قلی نژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بازدید و بررسی وضعیت زیست محیطی رودخانه دز در مقطع شهرستان شوش اظهار داشت: سال ها است ورود فاضلاب شرکت کاغذسازی پارس به رودخانه دز و جنگل های پارک ملی دز ادامه دارد و سبب ایجاد آلودگی شدید در رودخانه دز، تالاب یعقوب و زیستگاه گوزن زرد ایرانی شده است.

وی اضافه کرد: با وجود پیگیری و اعمال مهلت های گوناگون در سالهای اخیر، کارخانه کاغذسازی پارس برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب کاری نکرده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار داشت: باتوجه به این وضعیت، پیگیری حقوقی با محاسبه و مطالبه خسارت وارده به اکوسیستم رودخانه ای و تالابی دز با شکایت به مراجع قضایی شروع شده است.

وی بیان کرد: باید توجه گردد علاوه بر آلودگی رودخانه دز، به سبب این که با آلایندگی این کارخانه زیستگاه گونه در خطر انقراض گوزن زرد ایرانی نیز تهدید می شود موضوع جلوگیری از ورود فاضلاب به زیستگاه پارک ملی دز با جدیت از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان پیگیری می شود و تصفیه خانه فاضلاب صنعتی باید به سرعت توسط کارخانه ساخته شود.

قلی نژاد عنوان کرد: برمبنای قوانین و مقررات و در امتداد جلوگیری از تهدید بهداشت عمومی، هر واحد صنعتی باید نسبت به راه اندازی سیستم های کنترل آلاینده های محیط زیستی خود همانند تصفیه خانه های فاضلاب اقدام نماید.




منبع:

1403/07/18
09:42:47
5.0 / 5
95
تگهای خبر: آلودگی , اداره كل حفاظت محیط زیست , انقراض , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خرید و فروش حیوان خانگی خرید و فروش حیوان خانگی
petfind.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش حیوان خانگی محفوظ است

خرید و فروش حیوان خانگی

انواع حیوانات خانگی و لوازم و خوراک