قرار گیری ۱۸۵ ایستگاه جدید هواشناسی در برنامه توسعه ایستگاه های کشور

قرار گیری ۱۸۵ ایستگاه جدید هواشناسی در برنامه توسعه ایستگاه های کشور به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی، معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: بر مبنای برنامه عملیاتی و طرح جامع توسعه ایستگاه های هواشناسی کشور، سال جاری ۱۸۵ ایستگاه از انواع مختلف در این طرح قرار گرفته است و پیشبینی می شود ۹۰ درصد آنها به بهره برداری برسد.



به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی به نقل از ایسنا، فرح محمدی امروز در نشست سالانه روسای شبکه دیدبانی ادارات کل هواشناسی استان ها در تهران اظهار نمود: این ایستگاه ها شامل ایستگاه های سینوپتیک تکمیلی، اقلیم شناسی، باران سنجی، جاده ای و... است که بر مبنای طرح جامع توسعه شبکه ایستگاه های هواشناسی کشور تاسیس می شود.

او با اشاره به اینکه توسعه شبکه ایستگاه های هواشناسی کشور صرفاً بر مبنای طرح جامع و اسناد ملی صورت می گیرد، اضافه کرد: فشارهای محلی برای ایجاد ایستگاه جدید در خارج چارچوب طرح جامع غیر کارشناسی است و نباید ملاک عمل مدیران استانی قرار گیرد.

معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور افزود: معاونت فنی به ایستگاه های جدید خارج از چارچوب طرح جامع اجازه بهره برداری نخواهد داد چونکه این ایستگاه ها فاقد شناسه ایستگاهی هستند و داده های آن در سامانه جامع جمع آوری داده های هواشناسی کشور شامل «ICS و MCI» منتشر نمی شود.

محمدی در قسمت دیگری از صحبت های خود به لزوم ارزیابی در بهبود کیفیت خدمات چرخه دیدبانی جو به منظور تولید داده با کیفیت اشاره نمود و اظهار داشت: در گذشته فرآیند ارزیابی شبکه دیدبانی سازمان هواشناسی کشور به شکل خوداظهاری انجام می شد که این شیوه سنتی دیگر پاسخگو نیست.

او با اشاره به اینکه حالا فرآیند ارزیابی در شبکه دیدبانی مکانیزه شده است، اضافه کرد: بخش مهمی از ارزیابی ضعف موجود در سامانه ارزیابی Seval به کمک سامانه های «متادیتا و بازدید» صورت می گیرد و فعالیت این سیستم به نحوی است که سلیقه های شخصی کمترین دخالت را در فرآیند ارزیابی دارد.

معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: این سامانه می تواند اطلاعات کاملی از وضعیت ۳۰۰۰ ایستگاه هواشناسی از نظر نیروی انسانی، تجهیزات، آخرین واسنجی یا کالیبراسیون انجام شده، وضعیت ساختمان و... را در اختیار قرار دهد.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه بر مبنای سیاستگذاری های کلان سازمان مقرر است بخشی از اعتبارات ملی به شکل عملکردی توزیع شود، اظهار داشت: این عملکردها بر مبنای ارزیابی شاخصهای مختلف شامل وضعیت موجود و عملکرد در برنامه توسعه استانی به دست می آید.

مدیرکل شبکه دیدبانی سازمان هواشناسی کشور هم در این نشست به اصلاح شاخصهای ارزیابی در شبکه دیدبانی اشاره نمود و اظهار داشت: برنامه ریزی شده ارزیابی ها با کمترین دخالت و اعمال نظر شخصی صورت گیرد و ملاک عمل عملکرد واقعی افراد یا مجموعه ها باشد.

مصطفی ایزدفر در ادامه بر لزوم رعایت اولویت های برنامه جامع توسعه شبکه ایستگاه ها هواشناسی در برنامه های توسعه استانی اشاره نمود و اضافه کرد: محور توسعه و تجهیز شبکه دیدبانی طرح جامع و اسناد بالادستی ملی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، او در انتها اظهارکرد: حتی برای خودکارسازی ایستگاه های اقلیم شناسی و بارانسنجی هم الزاماتی در سازمان سیاست گذاری شده که باید رعایت شود و هیچ تغییری بدون رعایت این الزامات نباید در شبکه های محلی صورت گیرد.




1403/07/18
14:28:50
5.0 / 5
570
تگهای خبر: اقلیم , خدمات , دام , دما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
خرید و فروش حیوان خانگی خرید و فروش حیوان خانگی
petfind.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش حیوان خانگی محفوظ است

خرید و فروش حیوان خانگی

انواع حیوانات خانگی و لوازم و خوراک