ظفرقندی خبر داد؛

دستیاری پزشکی شغل می شود

دستیاری پزشکی شغل می شود به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: بیست سال است که مبحث دستیاری مطرح شده و بالاخره درحال حل شدن است. مصوب شده که دستیاری بعنوان شغل اعلام گردد.



به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی به نقل از مهر، محمد رضا ظفرقندی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام پزشکی کشور با اعلان اینکه خویش را جزئی از نظام پزشکی می دانم عنوان کرد: امیدواریم با کمک همدیگر و نمایندگان مجلس که نقش مهمی دارند بتوانیم راهکارهایی را پیدا نماییم و آنها را حل نماییم.
وی اضافه کرد: روز گذشته مصوب شد که دستیاری بعنوان شغل اعلام گردد و امیدواریم توسط نمایندگان هم تصویب شود. بیست سال است که این مورد مطرح می شود و بالاخره این مورد دارد حل می شود.
وی همینطور ضمن اشاره به این که باید سهم سلامت از میانگین منطقه بالاتر باشد اظهار داشت: هم اکنون به حدود ۴ درصد رسیده که حضور دکتر پزشکیان بعنوان رئیس جمهور و دستورات برنامه و بودجه یک فرصت مناسب برای جلو بردن این امور است. انتظار از جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی اینست که به غیر از انتقاد بتواند تصمیم سازی کند و زمانی این سازمان مؤثر بوده که تصمیم سازی کرده است.
وزیر بهداشت همینطور اظهار نمود: تعیین تعرفه ها جزو احکام دائمی قرار گرفته است. باید جهت گیری ها اصلاح گردد و با جهت گیری فعلی دولت پیش برویم. پشتیبانی از محرومین و فقرا که برای درمان نیاز جدی دارند باید اصل قرار گیرد. بیمار غیر از رنج بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد. در ساختاری که در برنامه هفتم تعریف شده گسترش شبکه بهداشت و پزشکی خانواده و ارجاع باید سامان گیرد و اگر کسی خارج از این ساختار حرکت نماید درست نیست. جامعه پزشکی باید در خدمت مردم باشد. اگر کسی نیازمند است باید در سیستم ارجاع قرار بگیرد و دولت همه مسیر را متقبل خواهد شد.
ظفرقندی در ادامه بیان نمود: سازمان هزینه تمام شده درمان را محاسبه کرده است و این هزینه مبنا قرار می گیرد و اگر غیر مسیر ارجاع طی شود هم تدابیری اندیشیده شده است. باید به شکل جدی به مسئله معیشت و ثبات آن در کادر سلامت و پزشکی فکر شود. اگر در کشور از هرجایی یک صدا بلند شود این سبب بی ثباتی است. ما باید یک قدم اولیه برای آینده برداریم. حقوق دستیاران افزایش پیدا کرده و به زودی پرداخت خواهد شد.
وی در انتها با تکیه بر این که انتخابات نظام پزشکی باید قوی و پرشور و با سلایق مختلف باشد تا حداکثر جامعه پزشکی شرکت نمایند اظهار داشت: مسئله ترکیب شورایعالی بیمه را پیگیری می نماییم و دنبال می نماییم تا لایحه خوبی به مجلس برود.



منبع:

1403/07/26
14:09:57
5.0 / 5
16
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیماری , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
خرید و فروش حیوان خانگی خرید و فروش حیوان خانگی
petfind.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش حیوان خانگی محفوظ است

خرید و فروش حیوان خانگی

انواع حیوانات خانگی و لوازم و خوراک