بررسی ها نشان می دهد؛

شیرمادر یک غذای کامل برای نوزاد است

شیرمادر یک غذای کامل برای نوزاد است خرید و فروش حیوان خانگی: شیرمادر، کامل ترین غذای نوزاد تا دو سالگی است که او را در مقابل انواع بیماریها ایمن می کند. در حقیقت، شیر مادر نقش یک واکسن را دارد.


به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی به نقل از مهر، نخستین بانک شیر مادر در جهان ۱۲۰ سال پیش در اتریش تأسیس شد و الان ۷۵۰ بانک شیر در جهان وجود دارد و در ایران نیز نخستین بانک شیر در تبریز راه اندازی شد. شمس الله نوری پور رییس بیمارستان خردسالان مفید، ضمن اشاره به وجود بانک شیر در خیلی از شهرهای کشور، اظهار داشت: بانک شیر بیمارستان مفید سومین بانک در تهران است که مادران بصورت رایگان شیر خودرا به آن اهدا می کنند. وی ضمن اشاره به مزایای تغذیه با شیر مادر، اضافه کرد: عفونت آنتروکولیک نکروژن در خردسالان و نوزادان یک بیماری کشنده است که با تغذیه نوزاد با شیر مادر در نخستین ساعت زندگی می توان از این بیماری و بسیاری بیماری های دیگر نظیر آسم و آلرژی و چاقی و پیشگیری کرد. علی اکبر سیاری فوق تخصص بیماری های گوارش کودکان، شیر مادر را نعمتی بی بدیل عنوان نمود و اظهار داشت: سالانه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار کودک در جهان می میرند که چهار میلیون آنان نوزادند و یک میلیون نفر از آنها با تغذیه با شیر مادر زنده می مانند. وی ادامه داد: بانک شیر می تواند از مرگ نابهنگام خیلی از نوزادان جلوگیری نماید و این اقدام باارزش در حفظ جان نوزادان بسیار مؤثر است. گلایل اردلان رییس اداره نوزادان وزارت بهداشت، ضمن اشاره به این که تدوین دستورالعمل جامع و کامل بانک شیر رو به پایان است، از ابلاغ آن در آینده نزدیک آگاهی داد و ضمن اشاره به آمار تولد نوزادان نارس در سه سال گذشته، بر ضرورت وجود بانک شیر برای تغذیه نوزادان نارس تاکید نمود. وی، خواهان همکاری بیشتر معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی درباب آموزش و نیازسنجی مادران، برنامه جلب حمایت مادران و برنامه ارزیابی بانکهای شیر شد. هادی سماعی رییس انجمن فوق تخصص نوزادان ایران اظهار داشت: پیش از انقلاب فقط تعداد معدودی متخصص نوزادان در کشور فعالیت می کردند، اما الان بالاتر از ۵۰۰ فوق تخصص نوزادان در کشور مشغول خدمت هستند. وی، حیات خیلی از نوزادان را وابسته به تغذیه با شیرمادر در ساعات اولیه زندگی دانست و وجود بانک شیر را گام مؤثر و مفیدی در این خصوص خواند.
۷۰ درصد مرگ و میر نوزادان در ارتباط با نوزادان نارس است
ابوالفضل افجه ای رییس انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر اظهار داشت: تحقیقات نشان داده که تغذیه با شیرمادر چه تأثیری در بقای نوزادان دارد بدین سبب به آموزش و ترویج تغذیه با شیر مادر در جامعه پرداختیم.
وی ضمن اشاره به اهمیت تغذیه با شیر مادر در نوزادان سالم و نوزادان نارس و کم وزن، اضافه کرد: کمتر از یک درصد زایمان ها منجر به تولد نوزادان نارس می شود اما ۷۰ درصد میزان مرگ و میر نوزادان در ارتباط با این گروه است.
افجه ای تصریح کرد: آموزش اهمیت تغذیه با شیرمادر باید توسط سازمان های ذی ربط از زمان دبیرستان به دختران شروع شود و تا دوران حاملگی و ساعات اولیه تولد ادامه یابد. همین طور ضروریست به مادران درباب تغذیه انحصاری در ۶ ماهه اول زندگی نوزاد و بعد از آن همراه با غذای کمکی تا دو سالگی آموزش های لازم ارائه شود.
وی راه اندازی بانک شیر مادر را در بالاترین سطح خدمات رسانی به خردسالان و نوزادان و گامی مؤثر برای کاهش میزان مرگ و میر نوزادان کم وزن برشمرد و اظهار داشت: باید ترویج تغذیه با شیر مادر را در همه سطوح در خردسالان و نوزادان سالم و کم وزن گسترش دهیم.


منبع:

1403/07/28
10:01:46
5.0 / 5
28
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
خرید و فروش حیوان خانگی خرید و فروش حیوان خانگی
petfind.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش حیوان خانگی محفوظ است

خرید و فروش حیوان خانگی

انواع حیوانات خانگی و لوازم و خوراک